Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4825007 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4825007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4825007 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4825007

Wymiar stożka [mm] 13,5
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Długość [mm] 79
nr EAN 4029416075330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4825007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: VOLVO S40 I, V40; HYUNDAI LANTRA I; MITSUBISHI CARISMA, COLT II, COLT III, COLT IV, COLT V, I, L 300 / DELICA II, LANCER III 1.2-Electric 04.83-05.20
numery OEM:
DODGE      MB597605
MITSUBISHI      4422A028
MITSUBISHI      510185
MITSUBISHI      MB527169
MITSUBISHI      MB598023
MITSUBISHI      MB627169
MITSUBISHI      MB912076
MITSUBISHI      MR476457
MITSUBISHI      MR485672
VOLVO      30870695
VOLVO      30875012
HYUNDAI      56820-28000
KIA      56820-28000
PROTON      AV510-185
PROTON      MB598023
PROTON      MB912076
PROTON      PW510185

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4825007 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.