Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-944 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-944 OPTIMAL

G1-944 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-944
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-944

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 79
Wymiar stożka [mm] 13,3
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25 RHT F
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
nr EAN 4031185919449

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-944 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-944 HYUNDAI LANTRA 91> L/P M12X1,25

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-944 ma zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-944 producenta OPTIMAL

HYUNDAI

5682028000

numery OEM:
HYUNDAI      5682028000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-944 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.