Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Saab 9-3 Kombi (E50) 2.8 Turbo V6 (2007.12-2015.02) 256km » QR2304S quinton
wybrany samochód: 
Saab 9-3 Kombi (e50) 2.8 Turbo V6 (2007.12-2015.02) 256km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR2304S QUINTON

QR2304S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QR2304S

producent:

QUINTON

Wymiar stożka [mm]:13,4
Gwint wewnętrzny [mm]:M12x1,25
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR2304S QUINTON

numery OEM:
VOLVO      3 087 069 5
VOLVO      30 870 695 1
HYUNDAI      56820 28000
MITSUBISHI      MB 527 169
MITSUBISHI      MB 597 605
MITSUBISHI      MB 598 023
MITSUBISHI      MB 912 076
MITSUBISHI      MR 476 457
MITSUBISHI      MR 485 672
PROTON      PW 510 185

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR2304S QUINTON w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.