Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-868 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-868 OPTIMAL

G1-868 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-868
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-868

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 79
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 13,5
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25 RHT F
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25 RHT M
nr EAN 4031185918688

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-868 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-868 VOLVO V40/S40 96-00

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-868 ma zastosowanie do modeli samochodów

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-868 producenta OPTIMAL

MITSUBISHI

MB527069, MB527169, MB597605, MB598023, MB912076, MR476457

VOLVO

30870695, 30875012

numery OEM:
MITSUBISHI      MB527069
MITSUBISHI      MB527169
MITSUBISHI      MB597605
MITSUBISHI      MB598023
MITSUBISHI      MB912076
MITSUBISHI      MR476457
VOLVO      30870695
VOLVO      30875012

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-868 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.