Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa | |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
nr EAN | 8032747024621 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 24-1083 METELLI CIFAM
ALFA ROMEO | 46338675 | |
ALFA ROMEO | 46815125 | |
ALFA ROMEO | 55272433 | |
CHRYSLER | 46815125 | |
CITROËN | 1201.L9 | |
FIAT | 46338675 | |
FIAT | 46815125 | |
FIAT | 46819138 | |
FIAT | 55272433 | |
FIAT | 71745026 | |
FORD | 1538706 | |
LANCIA | 46338675 | |
LANCIA | 46815125 | |
LANCIA | 46819138 | |
LANCIA | 55272433 | |
LANCIA | 71745026 | |
OPEL | 1334207 | |
OPEL | 1334647 | |
OPEL | 1334711 | |
OPEL | 4708767 | |
OPEL | 6334001 | |
OPEL | 93177340 | |
OPEL | 93195466 | |
PEUGEOT | 1201.L9 | |
PEUGEOT | 1626514480 | |
SUZUKI | 17400-63P00 | |
SUZUKI | 17400-63P01-000 | |
SUZUKI | 17400-86J00 | |
SUZUKI | 17400-86J30 | |
SUZUKI | 17400-86J31 | |
SUZUKI | 17400-M86J30 | |
SUZUKI | 17400-M86J40 | |
SUZUKI | 17400-M86J41 | |
SUZUKI | 17400-N86J00 | |
SUZUKI | 17410-85E00 | |
SUZUKI | 17410-85E01 | |
VAUXHALL | 1334207 | |
VAUXHALL | 1334647 | |
VAUXHALL | 1334711 | |
VAUXHALL | 4708767 | |
VAUXHALL | 6334001 | |
VAUXHALL | 93177340 | |
VAUXHALL | 93195466 | |
CHEVROLET | 12855462 | |
CHEVROLET | 93195466 |
Zastosowanie Pompa wodna 24-1083 METELLI CIFAM w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna 24-1083 METELLI CIFAM:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.