Rok modelowy od | 2009 |
nr EAN | 8430632142083 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna N208 DOLZ
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
12855462, 1334206, 1334207, 1334711, 93195466
0046815125, 46338675, 46815125, 55220285, 55272433
1201L9, 1623100980, 1626514480
1201L9, 1623100980, 1626514480
46815125, 55220285, 55272433
0046815125, 46338675, 46815125, 55220285, 55272433
12855462
1538706, 9S518501BA
ALFA ROMEO | 46815125 | |
ALFA ROMEO | 55220285 | |
ALFA ROMEO | 55272433 | |
CITROËN | 1201L9 | |
CITROËN | 1623100980 | |
CITROËN | 1626514480 | |
FIAT | 0046815125 | |
FIAT | 46338675 | |
FIAT | 46815125 | |
FIAT | 55220285 | |
FIAT | 55272433 | |
FORD | 1538706 | |
FORD | 9S518501BA | |
LANCIA | 0046815125 | |
LANCIA | 46338675 | |
LANCIA | 46815125 | |
LANCIA | 55220285 | |
LANCIA | 55272433 | |
OPEL | 12855462 | |
OPEL | 1334206 | |
OPEL | 1334207 | |
OPEL | 1334711 | |
OPEL | 93195466 | |
PEUGEOT | 1201L9 | |
PEUGEOT | 1623100980 | |
PEUGEOT | 1626514480 | |
VAUXHALL | 12855462 | |
VAUXHALL | 93195466 | |
CHEVROLET | 12855462 |
Zastosowanie Pompa wodna N208 DOLZ w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna N208 DOLZ:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.