Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 110 174 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 174 TOPRAN

110 174 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
36.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 174

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów 110 173
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 174 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: AUDI A3, Q2, Q3; CUPRA ATECA; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, ATECA, LEON, LEON SPORTSTOURER, LEON ST, TARRACO, TOLEDO III 1.0-Electric 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 423 812A
AUDI      1K0 423 812C
AUDI      1K0 423 812E
AUDI      1K0 423 812G
AUDI      1K0 423 812J
AUDI      1K0 423 812K
SEAT      1K0 423 812A
SEAT      1K0 423 812C
SEAT      1K0 423 812E
SEAT      1K0 423 812G
SEAT      1K0 423 812J
SEAT      1K0 423 812K
SKODA      1K0 423 812A
SKODA      1K0 423 812C
SKODA      1K0 423 812E
SKODA      1K0 423 812G
SKODA      1K0 423 812J
SKODA      1K0 423 812K
VOLKSWAGEN      1K0 423 812A
VOLKSWAGEN      1K0 423 812C
VOLKSWAGEN      1K0 423 812E
VOLKSWAGEN      1K0 423 812G
VOLKSWAGEN      1K0 423 812J
VOLKSWAGEN      1K0 423 812K

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 174 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 174 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.