Ograniczenia producenta | TRW | |
Długość [mm] | 87,0 | |
Wysokość [mm] | 52,9 | |
Grubość [mm] | 17,0 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Układ hamulcowy | nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych | |
Układ hamulcowy | tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
Okładzina hamulcowa | bez ściętych kantów | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R 01120/457 | |
nr EAN | 3322937320349 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1504 TRW
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
1613193480, 425232, 425233, 425441, 4254C5
1001096, 1027640, 7354162, 95WX2M008BA
425232, 425233, 425441, 4254C5, E172281
4D0698451C, 7M0698451
4D0698451C, 7M0698451, 7MO698451
4D0698451C, 7M0698451, 7MO698451
9404252328, 9467648988
9404252328, 9467648988
AUDI | 4D0 698 451 C | |
AUDI | 7M0 698 451 | |
CITROËN | 16 131 934 80 | |
CITROËN | 4252 32 | |
CITROËN | 4252 33 | |
CITROËN | 4254 41 | |
CITROËN | 4254 C5 | |
FIAT | 9404252328 | |
FIAT | 9467648988 | |
FORD | 1001096 | |
FORD | 1027640 | |
FORD | 7354162 | |
FORD | 95WX-2M008-BA | |
LANCIA | 9404252328 | |
LANCIA | 9467648988 | |
PEUGEOT | 4252 32 | |
PEUGEOT | 4252 33 | |
PEUGEOT | 4254 41 | |
PEUGEOT | 4254 C5 | |
PEUGEOT | E 172 281 | |
SEAT | 4D0 698 451 C | |
SEAT | 7M0 698 451 | |
SEAT | 7MO 698 451 | |
SKODA | 4D0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 4D0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 7M0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 7MO 698 451 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1504 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1504 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.