Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-920 alco

Filtr oleju SP-920 ALCO

SP-920 Filtr oleju ALCO
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-920

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 141,0
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Wymiar gwintu 3/4 - 16 UNF
nr EAN 5294512101132

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-920 ALCO

FILTR OLEJU TOYOTA HI-ACE -87
numery OEM:
DAIHATSU      15600-40010
DAIHATSU      15600-41010
DAIHATSU      15601-44011
MAZDA      WLY1-14-302
TOYOTA      15600-41010
TOYOTA      15600-41020
TOYOTA      15600-50010
TOYOTA      15600-83720
TOYOTA      15600-87320
TOYOTA      15600-96101
TOYOTA      15601-30010
TOYOTA      15601-34100
TOYOTA      15601-41010
TOYOTA      15601-44010
TOYOTA      15601-44011
TOYOTA      15601-78101
TOYOTA      16500-41020

Zastosowanie Filtr oleju SP-920 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-920 ALCO:

2019-10-23
 5/5
ok
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-02-09
 5/5
OK
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.