Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, C167/606 champion

Filtr oleju C167/606 CHAMPION

 

    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numery handlowe:

C167

numer części:

C167/606

producent:

CHAMPION

Wysokość [mm] 88
Wymiar gwintu 3/4"-16 UNF
Średnica 1 [mm] 76
Średnica 2 [mm] 71,5
Rodzaj połączenia Pudełko
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość opakowania [cm] 8
Szerokość opakowania [cm] 8,2
Wysokość opakowania [cm] 9,2
nr EAN 5010874201675
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju C167/606 CHAMPION

numery OEM:
VW (VOLKSWAGEN)      047115561A
VW (VOLKSWAGEN)      047115561B

Zastosowanie Filtr oleju C167/606 CHAMPION w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju C167/606 CHAMPION:

2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-16
 5/5
Kolejny i wszystko ok
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-27
 5/5
Polecam zakupy szybka dostawa możliwości płatności online. COF100103S dobra jakość i cena
2021-12-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-14
 5/5
Zakup COF100138S champion polecony przez mojego serwisanta
2022-04-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.