Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | OU M20X1.5 LHT |
Wymiar stożka [mm] | 16,3 |
Długość [mm] | 100 |
nr EAN | 8717109339451 |
parzyste numery artykułów | 41375 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 1,386 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
nr EAN | 4027816413714 |
Strona zabudowy | z lewej |
Długość całkowita [mm] | 123 |
Gwint zewn. [mm] | 20 x 1,5 |
Długość gwintu [mm] | 50 |
Wysokość zabudowy | 77,3 |
Średnica zabudowy [mm] | 16,5 |
Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 |
nr EAN | 8033001171242 |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość całkowita [mm] | 123 |
Gwint zewn. [mm] | 20 x 1,5 |
Długość gwintu [mm] | 47 |
Wysokość zabudowy | 79 |
Średnica zabudowy [mm] | 16,5 |
Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 |
nr EAN | 8033001171259 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość całkowita [mm] | 373 |
Gwint zewn. [mm] | 22 x 1,5 |
Długość gwintu [mm] | 71 |
Wysokość zabudowy | 78 |
Średnica zabudowy [mm] | 16,5 |
Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
nr EAN | 8033001171358 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025