Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Porsche TAYCAN (Y1A) Turbo GT (Y1AFT1, Y1AFP1) (2023-???) 1033km » 92-90389 rts
wybrany samochód: 
Porsche Taycan (y1a) Turbo Gt (y1aft1, Y1afp1) (2023-???) 1033km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS

92-90389 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RTS
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

92-90389

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm]M18x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M14x1,5
Długość [mm]284
Ciężar [kg]0,61
nr EAN8435130334480

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS

numery OEM:
OPEL      1603244
OPEL      1603384
OPEL      1603416
OPEL      1609050
SAAB      93187434
SAAB      93187485
SAAB      93191672
SAAB      93191674
SAAB      95507450
VAUXHALL      93175520
VAUXHALL      93187434
VAUXHALL      93191672
VAUXHALL      95507450

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 92-90389 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.