
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Długość [mm] | 91 |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 8717109319699 |

| Długość [mm] | 110 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759852255 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 A |
| nr EAN | 4014870436179 |

| Długość [mm] | 262 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,40 |
| nr EAN | 4027816176114 |

| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 60 |
| Długość gwintu [mm] | 18,4 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,310 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816093176 |

| Długość [mm] | 92 |
| Wymiar gwintu | MM14X1.5R |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| nr EAN | 5902473022402 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4315500 |
| nr EAN | 5901159095792 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Zbieżność stożka | 1:5 |
| nr EAN | 4047437011328 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437473980 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 5907558560107 |

| Długość [mm] | 262 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,40 |
| nr EAN | 5907558560138 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 314 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074097175 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 91 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074098929 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Ciężar [kg] | 0,300 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint zewn. [mm] | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096244513 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 90 |
| Długość 2 [mm] | 18 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874754454 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858464806 |

| Ciężar netto [g] | 342 |
| nr EAN | 5908281450925 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 90,8 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M10 x 1,25 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4031185910910 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 89 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint zewn. [mm] | M 14 x 1,5 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 90 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,3 |
| nr EAN | 8435130303783 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M12x1 |
| Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 320 |
| Ciężar [kg] | 0,56 |
| nr EAN | 8435130308818 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M10x1,25 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 95 |
| Ciężar [kg] | 0,32 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8435130389626 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| dla numeru OE | 381750 |
| nr EAN | 3660872319418 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, na dole |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 92 |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R |
| Tylko w połączeniu z | JAM NUT M14 |
| nr EAN | 5413978127825 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM12X1R |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 317 |
| Tylko w połączeniu z | WASHER |
| nr EAN | 5413978128211 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 313009 |
| nr EAN | 7316577895806 |

| Długość [mm] | 336 |
| Wymiar gwintu | M12 x 1 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 333001 |
| nr EAN | 7316579451383 |

| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 60 |
| Długość gwintu [mm] | 18,4 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,31 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688510686 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 94 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M10x1.25 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 3322937908431 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025