Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT Autobus (72E, 73E) 2.3 D FT 100 (72E2X) (1971-1978) 63km » 69-0212 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Autobus (72e, 73e) 2.3 D Ft 100 (72e2x) (1971-1978) 63km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0212 MAXGEAR

69-0212 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MAXGEAR
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-303015

numer części:

69-0212

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]262
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M12 x 1
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,40
nr EAN5907558560138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0212 MAXGEAR

DRĽŻEK KIER. PEUGEOT 205/C15 BEZ KOŃCÓWKI
numery OEM:
CITROËN      96 136 394
PEUGEOT      16 109 385 80
PEUGEOT      3812.32
PEUGEOT      3812.38
PEUGEOT      3812.95
PEUGEOT      3812.97

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0212 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0212 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.