
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X2.0 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,2 |
| Długość [mm] | 180 |
| nr EAN | 8717109324747 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X2.0 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,2 |
| Długość [mm] | 180 |
| nr EAN | 8717109324754 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 189 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X2,0 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109328059 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 176 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X2 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109355574 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M 14x2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 3358960602367 |

| Długość [mm] | 190 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759851395 |

| Długość [mm] | 202 |
| Szerokość [mm] | 37 |
| Wysokość [mm] | 37 |
| nr EAN | 5012759289365 |

| Długość [mm] | 196 |
| Szerokość [mm] | 53 |
| Wysokość [mm] | 76 |
| nr EAN | 5012759851371 |

| Długość [mm] | 200 |
| Szerokość [mm] | 41 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759851388 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x2 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1.5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 178 |
| nr EAN | 4014870425876 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x2,0 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 178 |
| nr EAN | 4014870432935 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Wymiar gwintu | M14x2 |
| parzyste numery artykułów | 840 0962 10 |
| nr EAN | 4014870426798 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Wymiar gwintu | M14x2 |
| parzyste numery artykułów | 840 0961 10 |
| nr EAN | 4014870426804 |

| parzyste numery artykułów | 12748 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,75 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,55 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 271598 |
| nr EAN | 4027816127475 |

| parzyste numery artykułów | 12747 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,75 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,55 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 271599 |
| nr EAN | 4027816127482 |

| Długość [mm] | 124 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,330 |
| dla numeru OE | 274179 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816230199 |

| parzyste numery artykułów | 21415 |
| Długość [mm] | 233 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,75 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,916 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 30761719 |
| nr EAN | 4027816214144 |

| parzyste numery artykułów | 21414 |
| Długość [mm] | 233 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,75 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,916 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 30761718 |
| nr EAN | 4027816214151 |

| Długość [mm] | 141 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,330 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 274353 |
| nr EAN | 4027816230311 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Wymiar gwintu | M14x2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4047437052819 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| parzyste numery artykułów | 20137 02 |
| nr EAN | 4047437053021 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| parzyste numery artykułów | 20136 02 |
| nr EAN | 4047437053014 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 162 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | SMI |
| nr EAN | 4047437303911 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| parzyste numery artykułów | 20136 02 |
| nr EAN | 5907558554168 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| parzyste numery artykułów | 20137 02 |
| nr EAN | 5907558554175 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Wymiar gwintu | M14x2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wersja osi | TRW |
| nr EAN | 5901619560105 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 162 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | SMI |
| nr EAN | 5901619562796 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 172 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| nr EAN | 4040074098493 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 180 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 516 020 5548 |
| nr EAN | 4040074102329 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 180 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 516 020 5549 |
| nr EAN | 4040074082447 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 178 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Ograniczenia producenta | SMI |
| nr EAN | 4040074197431 |

| Ograniczenia producenta | SMI-KOYO |
| Ciężar [kg] | 0,500 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5/M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096404108 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13,1 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 180 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X2 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 5010874750029 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13,1 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 180 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X2 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 5010874750012 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 201 |
| Średnica 1 [mm] | 13 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197314720 |

| parzyste numery artykułów | 5034818 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x2 |
| nr EAN | 5703858466565 |

| parzyste numery artykułów | 5034817 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x2 |
| nr EAN | 5703858466572 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| dla producentów przekładni kierowniczych | TRW |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 190,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 2,00 RHT M |
| nr EAN | 4031185926188 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 180 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2,00 RHT F |
| parzyste numery artykułów | G1-849 |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| nr EAN | 4031185918480 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 180 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2,00 RHT F |
| parzyste numery artykułów | G1-848 |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| nr EAN | 4031185918497 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| dla producentów przekładni kierowniczych | SMI |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 202 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 2,00 RHT M |
| nr EAN | 4031185195454 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Ograniczenia producenta | SMI |
| Długość [mm] | 203 |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M 14x2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x2 |
| Długość [mm] | 178 |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| nr EAN | 8435130310132 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x2 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 180 |
| Ciężar [kg] | 0,643 |
| nr EAN | 8435130347053 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X2R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 176 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978136575 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X2R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 177 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978167951 |

| Długość [mm] | 180 |
| Wymiar gwintu | M14 x 2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,75 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 316054 |
| nr EAN | 7316579301213 |

| Długość [mm] | 180 |
| Wymiar gwintu | M14 x 2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,75 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 316030 |
| nr EAN | 7316579301237 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025