Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3479 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3479 LPR

3479 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3479
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3479
3479
lpr 3479 Wysprzęglik centralny sprzęgła
249.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

3479, M30449

numer części:

3479

producent:

LPR

Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 32
Wymiar gwintu 12
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032928039765

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3479 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD COUGAR, GALAXY I, GALAXY MK I, MONDEO I, MONDEO II, MONDEO III; JAGUAR X-TYPE I; SEAT ALHAMBRA; VW SHARAN 1.6-3.0 02.93-03.10
numery OEM:
FORD      1478806
FORD      7113400
FORD      94ZT7A564AA
FORD      94ZT7A564AB
FORD      F5RZ7A508B
JAGUAR      C2S19829
JAGUAR      C2S46903
VOLKSWAGEN      006141165
VOLKSWAGEN      006141165C
VOLKSWAGEN      06141165C

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3479 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.