Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-7082 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-7082 OPTIMAL

F8-7082 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-7082
 

    Ocena:
numer części:

F8-7082

producent:

OPTIMAL

Szerokość [mm] 34
Parametr 6PK
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość żeber 5
Ø koła pasowego [mm] 152,9
nr EAN 4031185265652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-7082 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      0515.R0
CITROËN      0515.V4
CITROËN      0515.V8
CITROËN      0515V7
FORD      1517975
FORD      1517976
FORD      2S6Q6B319AD
FORD      3M5Q6B319CB
FORD      3M5Q6B319CC
MAZDA      Y40111401
MAZDA      Y40111401A
MAZDA      Y40111401B
MAZDA      Y40111401C
MAZDA      Y60311401
PEUGEOT      0515.R0
PEUGEOT      0515.V4
PEUGEOT      0515.V8
PEUGEOT      0515V7
SUZUKI      12610-73J01
TOYOTA      SU001-00759
TOYOTA      SU001-00840
TOYOTA      SU001-00848
VOLVO      31272289
MINI      11237801979

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-7082 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.