Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 207 342 topran

Koło pasowe, wał korbowy 207 342 TOPRAN

207 342 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
124.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

207 342

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Wysokość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 164
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 207 342 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: ALFA ROMEO MITO; CHEVROLET AVEO; CITROEN NEMO, NEMO/MINIVAN; FIAT 500, 500 C, 500L, 500X, DOBLO, DOBLO CARGO, FIORINO 1.0H-1.8 09.00-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46819147
ALFA ROMEO      55200498
CITROËN      0515 W5
FIAT      46819147
FIAT      55200498
FORD      1 564 852
FORD      9S516B319AA
LANCIA      46819147
LANCIA      55200498
OPEL      06 14 150
OPEL      56 14 438
OPEL      6 14 150
PEUGEOT      0515 W5
VAUXHALL      93177317
VAUXHALL      93194443

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 207 342 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.