Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 101 090 topran

Filtr oleju 101 090 TOPRAN

101 090 Filtr oleju TOPRAN
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

101 090

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Materiał obudowy blacha stalowa
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Wysokość [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 76
Gwintowana złączka 3/4" - 16 UNF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 101 090 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 101090 756 VW 056115561G
numery OEM:
AUDI      056 115 561A
AUDI      056 115 561B
AUDI      056 115 561C
AUDI      056 115 561G
SEAT      056 115 561A
SEAT      056 115 561B
SEAT      056 115 561C
SEAT      056 115 561G
VOLKSWAGEN      056 115 561A
VOLKSWAGEN      056 115 561B
VOLKSWAGEN      056 115 561C
VOLKSWAGEN      056 115 561G

Zastosowanie Filtr oleju 101 090 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 101 090 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.