Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 593 filtron wix

Filtr oleju OP 593 FILTRON WIX

OP 593 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 593

    Ocena:
5/5 (183 ocen)
numer części:

OP 593

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 112,5
Wymiar gwintu M 22 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 80
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 76
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 67
nr EAN 5904608005939

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 593 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: ACURA LEGEND, HONDA LEGEND I 2.5/2.7 01.86-12.90
numery OEM:
HONDA      15400-PL2-004
HONDA      15400-PL2-015
HONDA      15400-PL2-315
HONDA      15400-PL2-505

Zastosowanie Filtr oleju OP 593 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 593 FILTRON WIX:

Robert, Żary
2021-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Józef, Słupca
2024-06-23
 4/5
Lekko pognieciony w opakowaniu.
Przemysław, Warszawa
2021-05-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2021-12-15
 5/5
ok
Jerzy, Ząbkowice Śląskie
2020-08-05
 5/5
?
Jacek, Bydgoszcz
2024-10-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Knurów
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Serock
2020-02-16
 5/5
Filtry do swojego samochodu od lat już kupuję w e-autoparts.pl, polecam filtry filtron bo ich jakość jest przyzwoita a cena niewygórowana
Janusz, Ząbki
2022-10-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok
Sebastian, Grabowiec
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Ząbki
2021-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, warszawa
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Szczecin
2023-02-21
 5/5
Super
GRZEGORZ, MIKOŁAJKI
2020-04-15
 5/5
Filtron stosuje już od wielu lat i szczerze polecam.
Michał, Mirzec
2020-02-02
 5/5
Bardzo dobrze wykonany filtr. Polecam wszystkim
Jacek, Bydgoszcz
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Wrocław
2020-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Janowice Wielkie
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Serock
2025-09-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Włodzimierz, Jankowo Gdańskie
2023-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Młochów
2022-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Będzin
2023-02-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Szypliszki
2024-06-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Ząbkowice Śląskie
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
Grzegorz, Dąb Polski
2023-12-20
 5/5
wszystko zgodne z opisem..
Jarosław, Będzin
2020-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, WILKOWICE
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Gdansk
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2022-09-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.