Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 632/1 filtron wix

Filtr oleju OP 632/1 FILTRON WIX

OP 632/1 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 632/1

    Ocena:
5/5 (183 ocen)
numer części:

OP 632/1

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 138
Wymiar gwintu M 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 103
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 96
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 83
nr EAN 5904608016324

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 632/1 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: KIA K2700, PREGIO 2.7D 10.97-
numery OEM:
KIA      0 K410 23802A
KIA      K410-23-802
KIA      O K410 23802A

Zastosowanie Filtr oleju OP 632/1 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 632/1 FILTRON WIX:

GRZEGORZ, MIKOŁAJKI
2020-04-15
 5/5
Filtron stosuje już od wielu lat i szczerze polecam.
Jacek, Bydgoszcz
2021-07-13
 5/5
Polecam, filtry bardzo dobrej jakości no i przede wszystkim rodzimej produkcji.
Janusz, Ząbki
2020-03-18
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
Piotr, Ząbkowice Śląskie
2019-12-08
 5/5
Filtry producenta filtron jak zwykle wykonane wzorowo
GRZEGORZ, MIKOŁAJKI
2025-10-14
 5/5
Filtorn, co pisać więcej
Tomasz, zgierz
2021-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2021-12-15
 5/5
ok
Michał, Mirzec
2020-02-02
 5/5
Bardzo dobrze wykonany filtr. Polecam wszystkim
Andrzej, Kliniska Wlk.
2019-11-04
 5/5
Zakup filtra filtron OE 648/5 wykonany z polecenia mechanika
Krzysztof, Młochów
2022-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
wojciech, szczecin
2020-01-09
 5/5
Konsultant dobrał mi filtry po numerze nadwozia wszystkie pasują jak ulał
Jacek, Bydgoszcz
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Serock
2025-09-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok
Józef, Słupca
2024-06-23
 4/5
Lekko pognieciony w opakowaniu.
Mirosław, Otwock
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Uchanie
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aszot, Wólka Kosowska
2020-07-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Piastów
2022-01-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Skrzydlna
2022-06-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Rajszew
2024-11-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Wołomin
2020-03-23
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
Krzysztof, Warszawa
2022-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Burzenin
2020-02-25
 5/5
Na forach polecali producenta filtron
Mariusz, Wrocław
2022-02-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Smardy Dolne
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Bydgoszcz
2023-04-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Szczecin
2024-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Knurów
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.