Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » E160H01 D28 hengst

Filtr oleju E160H01 D28 HENGST

E160H01 D28 Filtr oleju HENGST
hengst E160H01 D28
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (17 ocen)
numery handlowe:

103130000

numer części:

E160H01 D28

producent:

HENGST

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 83
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
Wysokość [mm] 150
nr EAN 4030776000719

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju E160H01 D28 HENGST

Filtr oleju (wkład filtra) pasuje do: MERCEDES ATEGO, ATEGO 2, ATRON, CITO (O 520), LK/LN2, UNIMOG, VARIO, VARIO (B667, B670, B668), VARIO (B670), VARIO (B670, B668 BF4M2013-TCD4.1L044V 03.96-

Filtr oleju E160H01 D28 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Filtr oleju E160H01 D28 producenta HENGST

MERCEDES-BENZ

0001801609, 000180160964, 9041800009, 9041800210, 9061800109, 906180010910, 9061840225, A0001801609, A000180160964, A6861800009, A6861840025, A9061800109, A9041800009, A9041800210, A906180010910, A9061840225

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 180 16 09
MERCEDES-BENZ      000 180 16 09 64
MERCEDES-BENZ      904 180 00 09
MERCEDES-BENZ      904 180 02 10
MERCEDES-BENZ      906 180 01 09
MERCEDES-BENZ      906 180 01 09 10
MERCEDES-BENZ      906 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 000 180 16 09
MERCEDES-BENZ      A 000 180 16 09 64
MERCEDES-BENZ      A 686 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 686 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 906 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A904 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A904 180 02 10
MERCEDES-BENZ      A906 180 01 09 10
MERCEDES-BENZ      A9061840225
VOLVO      11708550

Zastosowanie Filtr oleju E160H01 D28 HENGST w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju E160H01 D28 HENGST:

Przemysław, Stara Błotnica
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Damian, Łowicz
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arunas, Juodenenai
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Przyłęki
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, KOSZALIN
2022-03-20
 5/5
ok
Janusz, Wieluń
2024-10-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2025-06-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Białystok
2023-03-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Szczecin
2019-11-22
 5/5
Ok
Czesław, Sejny
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wioletta, Nowogard
2023-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Stara Błotnica
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Jamielnik
2022-03-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Sieraków
2020-12-28
 5/5
Ok
Tomasz, Warszawa
2023-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Poznań
2021-02-24
 5/5
Polecam
Kamil, Sztum
2019-09-30
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

HENGST