Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » H12W08 hengst

Filtr oleju H12W08 HENGST

H12W08 Filtr oleju HENGST
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numery handlowe:

3861100000

numer części:

H12W08

producent:

HENGST

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 94
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 72
Wymiar gwintu M22x1,5
Wysokość [mm] 77
nr EAN 4030776030396

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H12W08 HENGST

Filtr oleju pasuje do: IVECO DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI; FIAT DUCATO 2.3D/3.0CNG/3.0D 01.03-
numery OEM:
FIAT      5801985959
FIAT      71779555
FIAT      8094872
IVECO      02995811
IVECO      08094872
IVECO      2995811
IVECO      500038751
IVECO      500041185
IVECO      504091563

Zastosowanie Filtr oleju H12W08 HENGST w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju H12W08 HENGST:

2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-20
 5/5
ok
2021-02-24
 5/5
Polecam
2019-11-22
 5/5
Ok
2023-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-28
 5/5
Ok
2019-09-30
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

HENGST