Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 72 |
Wymiar gwintu | M20x1,5 |
Wysokość [mm] | 97 |
nr EAN | 4030776007091 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H14W28 HENGST
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
46468373, 46787007, 50008507, 59030262, 5973298, 5984044, 60813507, 71753738
5973928, 5984044, 60813507
1109AR, 1109K8, 1109K9, 1608076280, 4648378, MLS 000715
4648378, 60813507
ALFA ROMEO | 4648378 | |
ALFA ROMEO | 60813507 | |
CITROËN | 1109.AR | |
CITROËN | 1109.K8 | |
CITROËN | 1109.K9 | |
CITROËN | 16 080 762 80 | |
CITROËN | 4 648 378 | |
CITROËN | MLS 000-715 | |
FIAT | 46468373 | |
FIAT | 46787007 | |
FIAT | 50008507 | |
FIAT | 59030262 | |
FIAT | 5973298 | |
FIAT | 5984044 | |
FIAT | 60813507 | |
FIAT | 71753738 | |
FORD | 5 016 954 | |
FORD | 5 017 814 | |
FORD | 5 022 738 | |
LANCIA | 5973928 | |
LANCIA | 5984044 | |
LANCIA | 60813507 | |
PEUGEOT | 1109.AR | |
PEUGEOT | 1109.K8 | |
PEUGEOT | 1109.K9 | |
PEUGEOT | 16 080 762 80 | |
RENAULT | 77 01 415 062 | |
VAUXHALL | VOF88 |
Zastosowanie Filtr oleju H14W28 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H14W28 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.