
| Strona zabudowy | z przodu |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23.81 |
| System hamulcowy | ATE |
| Długość 2 [mm] | 121,4 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Długość 1 [mm] | 34,9 |
| Rozmiar gwintu 1 | 3x M12x1.0 |
| Materiał | Aluminium |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| nr EAN | 8717109350364 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23.81 |
| System hamulcowy | BOSCH/BENDIX |
| Długość 2 [mm] | 122 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość 1 [mm] | 32 |
| Rozmiar gwintu 1 | 2x M12x1.0 |
| Materiał | Aluminium |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| nr EAN | 8717109108088 |

| dla numeru artykułu | 1371 |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (4) |
| nr EAN | 5900427247130 |

| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| System hamulcowy | Bosch |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| nr EAN | 5900427247154 |

| Średnica [mm] | 23,8 |
| System hamulcowy | ATE |
| Ilość połączeń | 3 |
| Wymiar gwintu | M12x1 |
| Długość 1 [mm] | 34,9 |
| Długość 2 [mm] | 121,4 |
| Dostępne MAPP-Code | |
| nr EAN | 4006633320597 |

| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | Bosch |
| nr EAN | 8432509612705 |

| Średnica tłoka cylindra [mm] | 24 |
| System hamulcowy | Bendix |
| nr EAN | 5012759083567 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 23,81 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1 |
| Materiał | Metal |
| Ciężar [kg] | 1,02 |
| dla numeru OE | 1J1 614 019 |
| nr EAN | 4027816317401 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 23,81 |
| Materiał | Metal |
| Ciężar [kg] | 1,31 |
| dla numeru OE | 1J1 614 019 A |
| nr EAN | 4027816317593 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 23,81 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
| Materiał | Aluminium |
| Ciężar [kg] | 0,591 |
| dla numeru OE | 1J1 614 019 F |
| nr EAN | 4054224080832 |

| Średnica [mm] | 23,8 |
| System hamulcowy | Bendix |

| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (4) |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| nr EAN | 8032532106747 |

| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| Materiał | Żeliwo |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| System hamulcowy | Bosch |
| nr EAN | 8032532024393 |

| System hamulcowy | Bosch |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 8032928103336 |

| nr EAN | 5907558520637 |

| nr EAN | 5902659784957 |

| Materiał | Aluminium |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23,81 |
| nr EAN | 8032747039700 |

| Długość 1 [mm] | 32 |
| Długość 2 [mm] | 122 |
| Średnica [mm] | 23,8 |
| Wymiar gwintu | M12x1 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 4040074346112 |

| Długość 1 [mm] | 34,9 |
| Długość 2 [mm] | 121,4 |
| Średnica [mm] | 23,8 |
| Wymiar gwintu | M12x1 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 4040074562840 |

| Średnica [mm] | 24 |
| System hamulcowy | BENDIX-BOSCH |
| nr EAN | 8430320031644 |

| Średnica tłoka [mm] | 23,81 |
| Przestrzegać ilości napełnienia systemu |

| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Średnica 1 [mm] | 23,8 |
| nr EAN | 3322937268917 |

| Kształt obudowy wtyczki | kanciasty |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4062375270828 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025