Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Audi A3 Limousine (8YS, 8YM) 40 TFSI quattro (2021.07-???) 190km » C9A018ABE abe
wybrany samochód: 
Audi A3 Limousine (8ys, 8ym) 40 Tfsi Quattro (2021.07-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa C9A018ABE ABE

C9A018ABE Pompa hamulcowa ABE

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C9A018ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]23,81
System hamulcowyBosch
Wymiar gwintu12 x 1 (2)
nr EAN5900427247154

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa C9A018ABE ABE

Pompa hamulcowa (23,81mm) pasuje do: AUDI A3, TT, OPEL SPEEDSTER, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE 1.4-3.2 09.96-06.14
numery OEM:
AUDI      1J1 614 019
OPEL      4 800 943
OPEL      9197943
SKODA      1J1 614 019
VOLKSWAGEN      1J1 614 019

Zastosowanie Pompa hamulcowa C9A018ABE ABE w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.