Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 72 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
Wysokość [mm] | 97 | |
nr EAN | 4030776010916 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H10W15 HENGST
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
M500, QUARGO, APE MINI, APE CLASSIC, APE CALESSINO, APE 50, APE 50 Skrzynia
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
05013780AA, 05281090, 05281090AB, 05281090BA, 3549957, 5013780AA, 5281090, 5281090AB, 5281090BA, 53020311, MD353795, MD308302
222721, 830424
CHRYSLER | 05013780AA | |
CHRYSLER | 05281090 | |
CHRYSLER | 05281090AB | |
CHRYSLER | 05281090BA | |
CHRYSLER | 3549957 | |
CHRYSLER | 5013780AA | |
CHRYSLER | 5281090 | |
CHRYSLER | 5281090AB | |
CHRYSLER | 5281090BA | |
CHRYSLER | 53020311 | |
CHRYSLER | MD-353795 | |
CHRYSLER | MD308302 | |
FIAT | K05281090AB | |
FORD | 838 M 6714 AA | |
FORD | 938 M 6714 A1A | |
FORD | F 3 CZ 6 A 666 A | |
FORD | F 5 R Z 6731 A | |
FORD | F 5 RZ 6731 B | |
MITSUBISHI | MD 353795 | |
MITSUBISHI | MO 5281090 | |
TALBOT | 26 110 500 | |
TALBOT | 3 577 847 | |
TALBOT | 35 129 000 | |
TALBOT | 75 046 821 | |
VOLVO | 1566286 | |
PIAGGIO | 222721 | |
PIAGGIO | 830424 |
Zastosowanie Filtr oleju H10W15 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H10W15 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.