Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 110 063 topran

Sworzeń wahacza, t+ 110 063 TOPRAN

110 063 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

110 063

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów 110 061

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 110 063 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 15,4mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI A3, Q3; SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON SPORTSTOURER, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 407 366B
AUDI      1K0 407 366C
AUDI      1K0 407 366E
SEAT      1K0 407 366B
SEAT      1K0 407 366C
SEAT      1K0 407 366E
SKODA      1K0 407 366B
SKODA      1K0 407 366C
SKODA      1K0 407 366E
VOLKSWAGEN      1K0 407 366B
VOLKSWAGEN      1K0 407 366C
VOLKSWAGEN      1K0 407 366E

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 110 063 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.