
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Długość [mm] | 79 |
| Rodzaj gwintu | dla bieżnika prawostronnego |
| nr EAN | 8717109321012 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 LHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Długość [mm] | 79 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| nr EAN | 8717109322743 |

| Długość [mm] | 95 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759930588 |

| Długość [mm] | 95 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759930595 |

| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 |
| parzyste numery artykułów | 840 0791 10 |
| nr EAN | 4014870436391 |

| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 |
| parzyste numery artykułów | 840 0790 10 |
| nr EAN | 4014870436407 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość całkowita [mm] | 94 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 42 |
| Wysokość zabudowy | 78 |
| Średnica zabudowy [mm] | 16 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 |
| nr EAN | 8033001876703 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość całkowita [mm] | 93 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 41 |
| Wysokość zabudowy | 79 |
| Średnica zabudowy [mm] | 16,2 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 |
| nr EAN | 8033001876734 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4311680 |
| nr EAN | 5901159080309 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4047437014015 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| nr EAN | 4047437014008 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Ciężar [kg] | 0,492 |
| nr EAN | 5907558553901 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 74 |
| Długość 2 [mm] | 24 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874764361 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 17,9 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 74 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874764378 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 74 |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| nr EAN | 8435130302625 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 73 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| nr EAN | 5413978152063 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 73 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5L |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| nr EAN | 5413978152056 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427511682 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025