Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault LAGUNA II (BG0/1_) 3.0 V6 24V (BG01, BG02, BG0D, BG0Y) (2001.03-2007.08) 207km » 4311680 kraft automotive
wybrany samochód: 
Renault Laguna Ii (bg0/1_) 3.0 V6 24v (bg01, Bg02, Bg0d, Bg0y) (2001.03-2007.08) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311680 KRAFT AUTOMOTIVE

4311680 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4311680

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Numer seryjny4311680
nr EAN5901159080309

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311680 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
ISUZU      8-94419-409-0
ISUZU      8-94419-409-1
ISUZU      8-94459-481-0
ISUZU      8-94459-481-2
ISUZU      8944594801
ISUZU      8944594811
ISUZU      8970209531
ISUZU      8970209540
ISUZU      8970209541
ISUZU      8970209542
ISUZU      94419409
OPEL      324 058
OPEL      920 374
OPEL      94459480
OPEL      94459481
VAUXHALL      920374
VAUXHALL      94419409
VAUXHALL      94459480
VAUXHALL      94459481
VAUXHALL      970 20 954
VAUXHALL      97020953

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311680 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.