Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem nadciśnieniowym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym |
Wysokość [mm] | 95 |
Wymiar gwintu | M 18 X 1.5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 77 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 71,5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62,5 |
nr EAN | 5904608005793 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 579 FILTRON WIX
CITROËN | 5475 796 | |
CITROËN | 5490 671 | |
CITROËN | 5490 672 | |
CITROËN | 5490 672 T | |
CITROËN | 5490 725 | |
CITROËN | 5490 726 | |
CITROËN | 5490 726 E | |
CITROËN | 5490 840 | |
CITROËN | 5490 840 U | |
CITROËN | 5492 257 | |
CITROËN | 75492 257 | |
CITROËN | 95490 840 | |
CITROËN | 95495 894 | |
CITROËN | 95495 894 Y | |
CITROËN | GX 0131-401 A | |
CITROËN | GX 0131-402 A | |
CITROËN | GX 0131-404 A | |
CITROËN | GX 0134-01 A | |
FORD | 5000 277 | |
FORD | 5002 453 | |
FORD | 5002 459 | |
FORD | 5009 419 | |
FORD | 5013 147 | |
FORD | A 720 X 6714 ABA | |
FORD | A 760 X 6714 JA | |
GMC | 25010766 | |
ISUZU | 8-25014-693-0 | |
ISUZU | 8-93156-300-0 | |
ISUZU | 8931562980 | |
RENAULT | 77 01 415 055 | |
TOYOTA | 15611-U3160-71 | |
TOYOTA | 15615-31720-71 | |
AMERICANMOTORS(FORD) | 8132313 |
Zastosowanie Filtr oleju OP 579 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 579 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.