Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 298 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
rura Ø [mm] | 16,5 |
nr EAN | 4047437487451 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość [mm] | 112 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
rura Ø [mm] | 26 |
nr EAN | 4047437490581 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 115 |
Rozmiar gwintu 1 | 16 |
Rozmiar gwintu 2 | 14 |
nr EAN | 4040074266038 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 335 |
Rozmiar gwintu 1 | 16 |
Rozmiar gwintu 2 | 16 |
nr EAN | 4040074255148 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 135 |
wymagana liczba | 2 |
Wersja wzmocniona | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
zalecana wymiana parami |
Wymiar gwintu | M14x2 / M16x2 |
nr EAN | 5412096750656 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | 1:6 |
Długość [mm] | 112 |
Średnica rury [mm] | 26 |
Wymiar stożka [mm] | 21,9 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025