Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault 19 I (B/C53_) 1.7 (B/C53B) (1988.09-1992.04) 73km » 4310190 kraft automotive
wybrany samochód: 
Renault 19 I (b/c53_) 1.7 (b/c53b) (1988.09-1992.04) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4310190 KRAFT AUTOMOTIVE

4310190 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4310190

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyzewnętrzny
Numer seryjny4310190
nr EAN5901159080132

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4310190 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
AUDI      4B0 419 811 B
AUDI      4B0 419 811 C
AUDI      4B0 419 811 E
AUDI      4B0419811F
AUDI      4D0 419 811 B
AUDI      4D0419811A
AUDI      4D0419811G
AUDI      4F0419811D
AUDI      8E0419811B
SKODA      8E0419811B
VOLKSWAGEN      4B0 419 811 B
VOLKSWAGEN      4B0 419 811 C
VOLKSWAGEN      4B0 419 811 E
VOLKSWAGEN      4D0 419 811
VOLKSWAGEN      4D0 419 811 A
VOLKSWAGEN      4D0 419 811 B
VOLKSWAGEN      4D0 419 811 J
VOLKSWAGEN      8E0419811B
VAG      4D0419811G

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4310190 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.