Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 555 filtron wix

Filtr oleju OP 555 FILTRON WIX

OP 555 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 555
Filtr oleju OP 555
 

    Ocena:
5/5 (171 ocen)
numer części:

OP 555

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 127,5
Wymiar gwintu M 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
nr EAN 5904608005557

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 555 FILTRON WIX

Filtr oleju
numery OEM:
DAIHATSU      15601-87305
DAIHATSU      15601-87309
DAIHATSU      15601-87310
FORD      E3TZ 6731 C
ISUZU      8-94217-272-0
ISUZU      8-94217-272-1
MAZDA      S 213-23802
MITSUBISHI      MD 013661
MITSUBISHI      MD 162 326
TOYOTA      15601-87305

Zastosowanie Filtr oleju OP 555 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 555 FILTRON WIX:

2022-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-17
 5/5
Przy zakupach wybieram zawsze producenta filtron teraz kupiłem OE 648/4 i sprawuje się całkiem okej
2020-02-17
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić OE 650/1 filtron i tak zrobiłem
2022-01-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-27
 5/5
Zakup towaru OP 537/1 zrobionej kilka dni temu już zamontowany w aucie
2020-02-16
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2021-09-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-13
 5/5
Kupiłem w tym sklepie OE 640/1 bo cena była konkurencyjna i łatwo poszło z zamówieniem
2020-01-19
 5/5
Kupione i zamontowane sprawuje się dobrze
2021-04-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-13
 5/5
Super.
2022-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.