Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 16,2 | |
Długość [mm] | 180 | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8717109796872 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 16,2 | |
Długość [mm] | 140 | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8717109793635 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 16,2 | |
Długość [mm] | 180 | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8717109796919 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 203 |
Szerokość [mm] | 51 |
Wysokość [mm] | 106 |
Wymiar gwintu | M16 x 1.5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
sparowany numer artykułu | TA3503 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 203 |
Szerokość [mm] | 51 |
Wysokość [mm] | 106 |
Wymiar gwintu | M16 x 1.5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
sparowany numer artykułu | TA3502 |
Długość [mm] | 273,3 |
Średnica 1 [mm] | 16,7 |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
Średnica 1 [mm] | 16,2 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 175 |
Długość 2 [mm] | 36,3 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1.5 |
sparowany numer artykułu | BM-ES-17403 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 255 | |
Ciężar [kg] | 0,634 | |
nr EAN | 8435130365514 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 253 | |
nr EAN | 5413978281138 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 255 | |
nr EAN | 5413978278657 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | / | |
Długość [mm] | 180 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 16,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
nr EAN | 5413978281169 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | / | |
Długość [mm] | 180 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 16,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
nr EAN | 5413978281176 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | / | |
Długość [mm] | 140 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 16,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
parzyste numery artykułów | 21839 | |
nr EAN | 5413978278633 |
Długość [mm] | 255 | |
Długość całkowita [mm] | 271,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
nr EAN | 3322938462505 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024