Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM12X1.25 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 13,3 | |
Długość [mm] | 76 | |
nr EAN | 8717109320909 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 316 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.25 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT | |
nr EAN | 8717109326512 |
Długość [mm] | 99 | |
Szerokość [mm] | 44 | |
Wysokość [mm] | 69 | |
nr EAN | 5012759931264 |
Wymiar stożka [mm] | 13,3 | |
Wymiar gwintu | M12x1,25 | |
nr EAN | 4014870436520 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 4047437026186 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 4047437394353 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 5907558545982 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 5907558553000 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 78 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
nr EAN | 4040074145951 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 15 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 80 | |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 13 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 5010874756540 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 | |
Długość [mm] | 311 | |
Ciężar [kg] | 0,55 | |
nr EAN | 8435130354235 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zbieżność stożka | 1/8 | |
Długość [mm] | 78 | |
Wymiar gwintu | FM12X1,25R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R | |
nr EAN | 5413978141791 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 3322937906079 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 3322938091330 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025