Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 131 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 72,5 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62,5 | |
nr EAN | 5904608005632 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr OP 563 FILTRON WIX
ALFA ROMEO | 116760603000 | |
CITROËN | MLS 000-186 | |
FIAT | 5926021 | |
FIAT | 60507213 | |
FIAT | 62775369 | |
FIAT | 71736171 | |
FIAT | 74630787 | |
FORD | 1498 028 | |
FORD | 3917 694 | |
FORD | 3947 506 | |
FORD | 5000 189 | |
FORD | 5000 862 | |
FORD | 5001 025 | |
FORD | 5018 351 | |
FORD | 7072 637 | |
FORD | 74 HM 6714 BA | |
FORD | A 700 X 6714 SA | |
FORD | A 730 X 6714 JA | |
FORD | C 3 AE 6714 A | |
FORD | C 7 NN 6714 B | |
FORD | C 77 NN 6714 B | |
FORD | D 8 NN 6714 GA | |
FORD | D 8 NN 6714 LA | |
FORD | E 8 NN 6714 BA | |
ISUZU | 132011 | |
ISUZU | 132012 | |
ISUZU | 8-94169-778-0 | |
ISUZU | 8-94169-778-1 | |
ISUZU | 8-94169-778-2 | |
ISUZU | 8-94463-715-0 | |
ISUZU | 894414778 | |
ISUZU | H13201-1 | |
ISUZU | X13201002 | |
MERCEDES-BENZ | 002 184 40 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 002 184 40 01 | |
PORSCHE | 901.107.203.02 | |
PORSCHE | 901.107.203.09 | |
RENAULT | 77 01 029 280 | |
RENAULT | 77 01 415 051 | |
ROVER | AEU 2218EVA | |
TALBOT | 990 937 | |
VOLVO | 484074-0 | |
VOLVO | 731094 | |
VOLVO | 73194 | |
GAZ | 25403711 | |
GAZ | 25403711/1 | |
GAZ | 25403711/2 | |
LAMBORGHINI | 2.4419.150.1 | |
LAND ROVER | AEU 2218 | |
LAND ROVER | AEU 2218L |
Zastosowanie Filtr OP 563 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr OP 563 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.