Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, OP 541 filtron wix

Filtr oleju OP 541 FILTRON WIX

OP 541 Filtr oleju FILTRON WIX
16.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (96 ocen)
numer części:

OP 541

producent:

FILTRON WIX

Wysokość [mm] 86
Wymiar gwintu M 18 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 75
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 69,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61,5
nr EAN 5904608005410
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 541 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: BUICK SKYLARK; CHEVROLET BLAZER S10, CAPRICE, CORSA, K1500; OPEL ASCONA C, ASTRA F, KADETT D, KADETT E, KADETT E COMBO, VECTRA A; PONTIAC FIREBIRD 1.6-5.7 09.77-09.05
numery OEM:
CITROËN      MLS 000-530
FORD      5005 571
FORD      5005 804
FORD      5010 913
OPEL      650382
OPEL      650388
OPEL      650389
OPEL      90183727
OPEL      VOF133
OPEL      VOF28
PEUGEOT      1109 A9
VAUXHALL      650389
VAUXHALL      7984937
VAUXHALL      93156305
VAUXHALL      VOF133
VOLVO      3827069
VOLVO      3827069-0
VOLVO      883162
MERCURY      41 815

Zastosowanie Filtr oleju OP 541 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 541 FILTRON WIX:

2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
2021-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-27
 5/5
Zakup towaru OP 537/1 zrobionej kilka dni temu już zamontowany w aucie
2021-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-02
 5/5
Bardzo dobrze wykonany filtr. Polecam wszystkim
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-22
 5/5
Używam od lat to chyba najlepsza rekomendacja.
2020-12-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-06
 5/5
ok.
2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-17
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
2021-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-18
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2020-04-13
 5/5
Polecam dostawcę filtron oraz tą część którą kupiłem OE 650/1
2021-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-16
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-10
 5/5
kupuję filtron, nigdy nie było z nimi problemu
2020-02-17
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić OE 650/1 filtron i tak zrobiłem

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.