Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
średnica zewnętrzna [mm] | 94 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 73 |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF |
Wysokość [mm] | 132 |
nr EAN | 4030776001389 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H17W06 HENGST
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
VANQUISH, DB9, DB9 Volante, VANTAGE, VANTAGE Volante, RAPIDE, DBS
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
00605072130000, 116760603000, 60507213, 71736171
3917694, 3947506, 5001025, 5018351, 5019424, 7072637, 74HM6714BA, C3AE6714A, C77NN6714B, D0NN6714A, E5HN6714AA, E8NN6714BA, V94DD6714AA
950010110
ALFA ROMEO | 006.05.07.213.0000 | |
ALFA ROMEO | 116.76.06.03000 | |
ALFA ROMEO | 60507213 | |
ALFA ROMEO | 71736171 | |
FORD | 3 917 694 | |
FORD | 3 947 506 | |
FORD | 5 001 025 | |
FORD | 5 018 351 | |
FORD | 5 019 424 | |
FORD | 7 072 637 | |
FORD | 74 HM 6714 BA | |
FORD | C 3 AE 6714 A | |
FORD | C 77 NN 6714 B | |
FORD | D0NN 6714 A | |
FORD | E5HN 6714 AA | |
FORD | E8NN-6714-BA | |
FORD | V94DD-6714-AA | |
NISSAN | 10162-68S01 | |
NISSAN | 10162-69S01 | |
NISSAN | 15208-Y9701 | |
VOLVO | 4840740 | |
ASTON MARTIN | 950010110 |
Zastosowanie Filtr oleju H17W06 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H17W06 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.