Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lada » układ kierowniczy Lada SAMARA (2108, 2109, 2113, 2114) » końcówki drążków kierowniczych Lada SAMARA (2108, 2109, 2113, 2114)

końcówki drążków kierowniczych do LADA SAMARA (2108, 2109, 2113, 2114)

wybierz typ samochodu LADA SAMARA (2108, 2109, 2113, 2114):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Rozmiar gwintu 1 M18X1.5 LHT
nr EAN 8717109328929
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Rozmiar gwintu 1 M18x1,5
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
Długość [mm] 173
Wymiar stożka [mm] 14,6
Zbieżność stożka 1:10
parzyste numery artykułów 15457 01
nr EAN 4047437026568
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Gwint zewn. 1 [mm] M18x1,5-LHT
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 176
Ciężar [kg] 0,51
nr EAN 8435130306135
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.