Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C13055ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C13055ABE ABE

C13055ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C13055ABE
Klocki hamulcowe - komplet C13055ABE
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C13055ABE

producent:

ABE

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 155
Grubość [mm] 18,4
System hamulcowy Ate - Teves
Długość 1 [mm] 156,2
Strona zabudowy Oś przednia
Szerokość 1 [mm] 66,9
Szerokość [mm] 62,2
nr EAN 5900427186149

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C13055ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: VOLVO C30, C70 I, C70 II, S40 II, V40, V50, FORD C-MAX, C-MAX II, ECOSPORT, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI, FOCUS III 1.0-Electric 03.97-

Klocki hamulcowe C13055ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE klocków hamulcowych C13055ABE producenta ABE

FORD

1223682, 1321517, 1360305, 1519528, 3M512K021AA, 3M512K021AB, 4S4Z2001AA

MAZDA

B3YH3323Z, B3YH3323ZA, BPYK3323Z, BPYK3323ZA, C2Y33323ZA

VOLVO

30683554, 30742030

numery OEM:
FORD      1 223 682
FORD      1 321 517
FORD      1 360 305
FORD      1 519 528
FORD      3M51 2K021 AA
FORD      3M51 2K021 AB
FORD      4S4Z-2001-AA
MAZDA      B3YH 33 23Z
MAZDA      B3YH-33-23ZA
MAZDA      BPYK 33 23Z
MAZDA      BPYK 33 23ZA
MAZDA      C2Y3-33-23ZA
VOLVO      3 068 355 4
VOLVO      3 074 203 0

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C13055ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.