Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Honda CIVIC IV Shuttle (EE, EF) 1.5 i 16V (EE2) (1988.01-1991.11) 94km » 51252 a.b.s.
wybrany samochód: 
Honda Civic Iv Shuttle (ee, Ef) 1.5 I 16v (ee2) (1988.01-1991.11) 94km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 51252 A.B.S.

51252 Wysprzęglik centralny sprzęgła A.B.S.
149.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

51252

producent:

A.B.S.

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm]31
MateriałAluminium
Liczba otworów do mocowania3
Rozmiar gwintu 1M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm]89
Ciężar [kg]0,37
nr EAN8717109670578

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 51252 A.B.S.

numery OEM:
DAIHATSU      3140019005
DAIHATSU      3140019005000
DAIHATSU      3140059005
DAIHATSU      3140059005000
DAIHATSU      3140059015
DAIHATSU      3140059015000
SUBARU      3140059005
SUBARU      3140059015
TOYOTA      3140005010
TOYOTA      3140005011
TOYOTA      3140005012
TOYOTA      3140009000
TOYOTA      3140009001
TOYOTA      3140019005
TOYOTA      3140059005
TOYOTA      3140059015
TOYOTA      3140059025
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 51252 A.B.S. w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma A.B.S. jest stosunkowo nowym dostawcą części zamiennych do samochodów, bo powstała w roku 1978. Szybko ugruntowała sobie pozycję na rynku zamienników produkując stosunkowo nie drogie ale jednocześnie dobrej jakości części samochodowe początkowo do samochodów europejskich, później także do azjatyckich.

A.B.S. koncentruje się na produkcji części zawieszenia, układu kierownicznego oraz układu hamulcowego. Produkowane przez A.B.S. auto części cieszą się uznaniem posiadaczy aut.