Strona zabudowy | Oś przednia | |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu | |
Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy | |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon | |
Podwozie | dla pojazdów z elektroniczną kontrolą amort. uderzeń | |
Długość 1 [mm] | 372 | |
Długość 2 [mm] | 550 | |
Średnica zewnętrzna kolumny amortyzatora [mm] | 55 | |
nr EAN | 4025258765002 |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator, BILSTEIN - B4 OE Replacement (DampTronic®) 23-238978 BILSTEIN
SEAT | 5Q0 413 031 F | |
SKODA | 3Q0 413 031 AK | |
VOLKSWAGEN | 3Q0 413 031 BB | |
VOLKSWAGEN | 3Q0 413 031 BE | |
VOLKSWAGEN | 3Q0 413 032 | |
VOLKSWAGEN | 5Q0 413 031 FK | |
VOLKSWAGEN | 5Q0 413 031 FL | |
VOLKSWAGEN | 5Q0 413 032 | |
VOLKSWAGEN | 5Q0 413 032 F | |
VOLKSWAGEN | 5Q0 413 31 HN | |
VOLKSWAGEN | 5QF 413 032 A | |
VAG | 3Q0 413 032 A | |
VAG | 5Q0 413 031 ED | |
VAG | 5Q0 413 031 FA | |
VAG | 5Q0 413 031 FM | |
VAG | 5Q0 413 031 GM | |
VAG | 5Q0 413 031 HN | |
VAG | 5Q0413031FA | |
VAG | 5QF 413 031 AC | |
VAG | 5QF 413 032 C |
Zastosowanie Amortyzator, BILSTEIN - B4 OE Replacement (DampTronic®) 23-238978 BILSTEIN w samochodach:
Opinie Klientów o Amortyzator, BILSTEIN - B4 OE Replacement (DampTronic®) 23-238978 BILSTEIN:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.