Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mitsubishi COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.1 LPG (2004.10-2012.06) 75km » B13141 borsehug
wybrany samochód: 
Mitsubishi Colt Vi (z3_a, Z2_a) 1.1 Lpg (2004.10-2012.06) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia B13141 BORSEHUG

B13141 Termostat układu chłodzenia BORSEHUG
35.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

B13141

producent:

BORSEHUG

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]87
Zakres temperatury do [°C]102
Zakres temperatury od [°C]87
nr EAN4251475103130
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia B13141 BORSEHUG

numery OEM:
AUDI      044121113
AUDI      056121113D
AUDI      068121113H
SEAT      044121113
SKODA      044121113
VOLKSWAGEN      044121113
VOLKSWAGEN      056121113D
VOLKSWAGEN      068121113H
VAG      068121113
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia B13141 BORSEHUG w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

BORSEHUG
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.