Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » paski napędowe Fiat PANDA (312_, 319_) » koło pasowe Fiat PANDA (312_, 319_)

koło pasowe do FIAT PANDA (312_, 319_)

wybierz typ samochodu FIAT PANDA (312_, 319_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 165,0
Wysokość 1 [mm] 32,0
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787548259
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787548303
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787123609
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
cena brutto:
226.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 4PK, 1x 6PK
Ilość żeber 35
średnica zewnętrzna [mm] 160,00
Liczba rowków 4
Ilość żeber 2 6
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 165,0
Ciężar [kg] 1,370
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 55200498
nr EAN 4027816278245
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 160
nr EAN 8435398500429
średnica zewnętrzna [mm] 162,00
Szerokość [mm] 29,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485496
Długość 1 [mm] 1310
Ilość żeber 6
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870146795
Długość 1 [mm] 1310
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870593506
dla numeru OE55200498
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]35
średnica zewnętrzna [mm]165
Liczba rowków5
Ilość żeber 5
Masa [g] 1701
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 164,7
Średnica wewnętrzna [mm] 34,9
Szerokość 1 [mm] 30,8
nr EAN 8033989016023
Długość [mm] 1180
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574321131
Ilość żeber 6
Masa [g] 1538
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 165
Szerokość 1 [mm] 32
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521416040
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.