Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën XANTIA (X1_, X2_) » koło pasowe Citroën XANTIA (X1_, X2_)

koło pasowe do CITROËN XANTIA (X1_, X2_)

wybierz typ samochodu CITROËN XANTIA (X1_, X2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 152,8
Parametr 6PK
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 2,26
nr EAN 3358960128669
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 152,8
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960557407
Ø koła pasowego [mm] 24,0
Wysokość 1 [mm] 44,0
Wysokość 2 [mm] 153,0
Ciężar [kg] 2,5
nr EAN 8021787027723
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787548839
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
Grubość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 156,0
Ciężar [kg] 2,290
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.G3
nr EAN 4027816269236
Szerokość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 156,0
Ciężar [kg] 2,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.G3 S1
nr EAN 4027816337867
średnica zewnętrzna [mm] 153,00
Szerokość [mm] 44,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485632
Średnica [mm] 152,8
Ilość żeber 6
nr EAN 5901779869551
Indeks: QAP 22 223
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE CITROEN PEUGEOT FIAT
Opis: PEUGEOT, CITROEN 1,8-1,9 HDI ilość żeber 6/śr.zew.152,8/śr.wew.30
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 0515G3
Numer dostawcy: 22 223
Parametry:Średnica [mm] : 152,8
Ilość żeber : 6
Średnica otworu [mm] : 30
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.