Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ hamulcowy Volvo S60 I (384) » linka hamulcowa Volvo S60 I (384)

linka hamulcowa do VOLVO S60 I (384)

wybierz typ samochodu VOLVO S60 I (384):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1923
Długość zewnętrzna [mm] 1847
nr EAN 8717109298888
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 320
nr EAN 8717109518702
Jednostkaszt.
Długość [mm]320
Lokalizacja w aucieZ przodu
Ciężar [kg]0,16
Lokalizacja w auciez przodu
EAN4054224771778
StanFabrycznie nowy
Długość [mm] 320
Ciężar [kg] 0,100
Techniczny numer informacyjny AS6837
nr EAN 4082300538991
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1923/1847
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588132
Długość [mm]320
wymagana liczba1
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1923/1847
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789862
Długość 1/Długość 2 [mm] 320
nr EAN 5703858866419
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021159172
dla numeru artykułu 91046000
dla numeru artykułu 91062300
dla numeru artykułu 91081300
Ilość części [-częściowy] 4
Techniczny numer informacyjny 97401 0450 9 1
nr EAN 4019722534577
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1293/1847
nr EAN 3322938073640
Sekcja część przednia
Długość [mm] 320
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 3322938183042
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.