Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » napęd osi Renault 18 Variable (135_) » mechanizm różnicowy Renault 18 Variable (135_)

mechanizm różnicowy do RENAULT 18 Variable (135_)

wybierz typ samochodu RENAULT 18 Variable (135_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 11
Wysokość 2 [mm] 19,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
nr EAN 3358960354372
Ciężar [kg] 0,236
Długość opakowania [cm] 5,7
Szerokość opakowania [cm] 5,7
Wysokość opakowania [cm] 5,5
nr EAN 4056111004266
Ciężar [kg] 0,405
Długość opakowania [cm] 7,5
Szerokość opakowania [cm] 7,5
Wysokość opakowania [cm] 3,6
nr EAN 4056111024479
Ciężar [kg] 0,435
Długość opakowania [cm] 7,1
Szerokość opakowania [cm] 7,1
Wysokość opakowania [cm] 5,6
nr EAN 4056111072197
Ciężar netto [g] 26
nr EAN 5902048923387
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z tyłu z lewej
nr EAN 5902275988753
Strona zabudowy Oś tylna
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229940013
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5908229963395
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427554566
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5900427565562
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 5900427565586
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.