Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C3 II (SC_) » mechanizm korbowy Citroën C3 II (SC_) » wał korbowy Citroën C3 II (SC_) » panewka wału korbowego Citroën C3 II (SC_)

panewka wału korbowego do CITROËN C3 II (SC_)

wybierz typ samochodu CITROËN C3 II (SC_) :
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.