Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » paski napędowe Audi 80 B4 Avant (8C5) » pasek wieloklinowy Audi 80 B4 Avant (8C5) » ramię napinacza Audi 80 B4 Avant (8C5)

ramię napinacza do AUDI 80 B4 Avant (8C5)

wybierz typ samochodu AUDI 80 B4 Avant (8C5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 160
Materiał Stal
Ciężar [kg] 0,2134
nr EAN 4027816436805
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108352675
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
dla numeru OE 028 903 308 G
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 5901779831404
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901159117012
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558564044
Długość [mm] 160
Materiał Stal
nr EAN 4044688436801
Indeks: VAG 028903313
Marka: VAG
Grupa towarowa TecDoc: Napinacz, pasek klinowy wielorowkowy
Nazwa: TULEJKA NAPINACZA PASKA WIELOROW. VW AUDI
Opis: Golf 3+4
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 50
Zamiennik: : 028903313
Numer dostawcy: 028903313
Parametry:Element naprawczy
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
ramię napinacza

Ramię napinacza paska wielorowkowego 


Napinacz odpowiedzialny jest za utrzymanie właściwego napięcia paska, a zatem odgrywa bardzo ważną rolę dla pracy układu napędu paska pomocniczego. Jest też ochroną dla innych elementów, jak pompa wodna czy też alternator, zapobiegając ich przedwczesnej awarii. Wymiana paska nie jest czynnością kosztowną, dlatego w wielu przypadkach zaleca się też przy okazji wymianę napinacza. Pasek, który nie jest wystarczająco dobrze napięty, będzie się ślizgał, co skutkuje hałasem, wzrostem temperatury i oczywiście przedwczesnym jego zużyciem. To w konsekwencji doprowadzi do sukcesywnego zużywania się innych elementów układu. 

Wymianie może podlegać cały napinacz lub też tylko jeden z jego elementów, np. ramię napinacza

Kiedy wymienić należy napinacz, ramię napinacza paska wielorowkowego lub inną część napinacza? 


Usterkę można zweryfikować samodzielne lub też podczas kontroli i przeglądu pojazdu. Są takie symptomy, które świadczą o zbliżającym się końcu napinacza. Zlokalizuje ramię napinacza, a następnie sprawdź, czy między nim a podstawą nie cieknie rdza. Jeżeli ramię napinacza paska wielorowkowego ma bezpośredni kontakt z obudową sprężyny i metalowego elementy się ze sobą stykają, dochodzi do niewspółpłaszczyznowości ramienia napinacza. Na kole pasowym pasek prowadzony jest nieprawidłowo, powstają gładkie pasma oraz żłobienia na ramieniu i obudowie. To oznacza, że wymienić należy ramię napinacza lub napinacz. 

Można również zaobserwować, że ramię napinacza wielorowkowego wychyla się podczas pracy w przód i tył. To skutkuje dużymi wahaniami i ciągłymi drganiami. Przy ruchu ramienia niekiedy pojawia się też tarcie lub ramię się zacina. Za pomocą klucza możliwe jest obrócenie napinacza w całym zakresie jego ruchu. To wymaga wymiany napinacza.